Динаміка іпотерапії

З жовтня 2014 по квітень 2015 року продовжуться благодійний проект за ініціативи та підтримки ДП кондиторської корпарації «РОШЕН» по проведенню реабілітаційних методів для дітей-інвалідів з наслідками поліомеліту та церебральним паралічем.

У даному благодійному проекті приймають участь понад 40 дітей-інвалідів з наслідками поліомеліту та церебральним паралічем, а саме учні 4-А, 4-Б, 5-А, 5-Б, 10, 12 класів та вихованці, що позбавлені батьківського піклування Спеціальної школи-інтернат №15 міста Києва.

У спеціальній школі-інтернаті № 15 навчаються діти з такими захворюваннями:

  • Органічне ураження центральної нервової системи (дитячий церебральний параліч, наслідки черепно-мозкових травм, наслідки нейроінфекцій).
  • Захворювання периферичної нервової системи (пошкодження плечового сплетіння).
  • Спадкові нервово-м’язові захворювання (прогресуюча м’язова дистрофія, аневральна аміотрофія Шарко-Марі).
  • Захворювання опорно-рухового апарату (артрогрипоз, остеохондродистрофія, вроджені вивихи кульшових суглобів).

Переважна більшість дітей, які виховуються у закладі (74%), мають діагноз «дитячий церебральний параліч».

Іпотерапія (від грецького «hippos» – кінь) – метод лікування, заснований на взаємодії дитини з конем, адаптованим до можливостей дитини у навчанні верховій їзді. При їзді на коні м’язи спини тварини, здійснюючи тривимірні рухи, масажують м’язи ніг дитини – внутрішню сторону стегон, литкові м’язи, голеностоп, пахову область. Вершник, намагаючись прийняти на коні надійнішу і зручнішу посадку, вимушений щільніше притискувати ноги до коня, що збільшує силу дії на його м’язи.

1. Щодо впливу динаміки у процесі отримання лікувальних методів захворювання дітей – інвалідів з наслідками поліомеліту та церебральним паралічем у процесі верхової їзди в роботу включаються всі основні групи м’язів тіла.

Це відбувається на рефлекторному рівні, оскільки дитина-вершник, рухаючись разом з конем, інстинктивно прагне зберегти рівновагу, аби не впасти, тим самим спонукаючи до активної роботи як здорові, так і уражені м’язи, не помічаючи цього.

Механізм дії іпотерапії на організм людини такий самий, що й будь-якої іншої форми лікувальної фізкультури – під впливом фізичних вправ посилюються функції вегетативних систем.

Понад 15 дітей – інвалідів Спеціальної школи-інтернат №15 міста Києва не в змозі були сісти на коня глибоко.

Тому заняття починалися немов напівлежачи, відкинувшись назад і розмістивши ноги ближче до шиї коня.

Таке положення зручне для ніг, але незручне для вершника в цілому. Поступово дитина прагне сісти прямо, оскільки тільки у цьому положенні зможе самостійно триматися на коні, і їй доводиться опускати ноги нижче. Діти, самостійно змінювали своє положення і поступово випрямляючись, прагнули глибше сісти на коня, що є одним з найважливіших принципів іпотерапії як методу фізичної реабілітації дітей з обмеженими можливостями.

Дитина сама прагне подолати недуг і бачить результати своєї боротьби. На даний час спотерігається динамічний рух, а саме дитина зручніше сидить на коні, і має можливість управляти конем, так як під час руху коня тулуб дитини виконує ті ж самі рухи, як і при ходьбі.

Лікувальна динаміка полягає ще у тому, що окрім масажу ніг і сильної внутрішньої мотивації до занять, наявні ще два чинники, які сприяють зменшенню спастики.

По-перше, це тепло – температура тіла коня на 2-3 градуси вища за температуру людського тіла.

По-друге, відсутність внутрішньої напруги, яка іноді спостерігається у дитини при лікувальному масажі, оскільки в цьому випадку масажист регулює навантаження на м’язи. На коні дитина вибирає навантаження самостійно: вона росте поволі, плавно і постійно.

Понад 30 дітей – інвалідів Спеціальної школи-інтернат №15 міста Києва були з розслабленими ногами і завдяки ліквальним заходам іпотерапії відбулося зміцнення м’язів спини та їхньої гармонізації.

У дітей – інвалідів стала рівна посадка на коні. Таким чином, при русі слаборозвинені м’язи формуються і зміцнюються, а закріпачені – розслабляються. Іпотерапія унікальна тим, що навантаження одних м’язів і розслаблення інших йде одночасно.

2. Щодо отримання кількості занять дітей – інвалідів Спеціальної школи-інтернат №15 міста Києва.
Всього діти – інваліди отримали понад 65 занять. Якщо враховувати на одну дитину то кожна з них отримала 10-12 занять.

Діти – інваліди мають нагальну потребу у проведенні сеансів іпотерапії, оскільки вона є невід’ємною частиною медичної реабілітації дітей з порушеннями опорно-рухового апарату, що мають супутні фізичні, психічні, розумові вади, захворювання центральної та периферичної нервової системи, вади розвитку слуху, мовлення та зору.

Сеанси іпотерапії мають не лише лікувальний характер, вони дарують дітям неймовірне задоволення від спілкування з природою, допомагають виховувати в них почуття дружби, взаємодопомоги, підтримки, формують позитивний життєвий досвід вихованців, вміння спілкуватися із оточуючим світом та однолітками, здобувати та засвоювати нові навички та емоції.

Метод, який є лікувально – профілактичний, а саме іпотерапія – дає позитивну динаміку у даних захворюваннях, що в свою чергу є необхідним і безприривним контактом хворого із конем.

Протипоказань для проходження реабілітації методом іпотерапії немає.

Прес-центр

Поділитися в соц-мережах:

Напишіть відгук