26 листопада 2024 року, у Відкритому міжнародному університеті розвитку людини «Україна» відбулася ХХІV Міжнародна науково-практична конференція на тему «Інклюзивне освітнє середовище: проблеми, перспективи та кращі практики». Вона тривала три дні, з 26 по 28 листопада 2024 року, і включала шість секційних засідань, кожне з яких було присвячене актуальним питанням інклюзивної освіти.
Зокрема, учасники обговорили практичні методики, які можуть бути використані в навчальних закладах для підтримки учнів з різними потребами, ознайомилися з досвідом впровадження інклюзивних програм в Україні та за кордоном.
Було також зроблено аналіз бар’єрів, які заважають доступу до освіти для осіб з інвалідністю та обговорено рішення для забезпечення фізичної та інформаційної доступності.
Йшлося під час конференції й про роль педагогів у створенні інклюзивного середовища, про вимоги до їх підготовки та про важливість безперервного професійного розвитку вчителів у контексті інклюзивної освіти.
Особливу увагу приділили також соціальній інтеграції дітей з інвалідністю та необхідності психологічної підтримки. Зокрема, ролі соціальних служб та психологів у підтримці учнів з особливими потребами, а також кращих практик роботи з родинами учнів з інвалідністю.
Обговорення державних програм, що підтримують інклюзивну освіту, взаємодія з міжнародними організаціями для впровадження європейських стандартів та інноваційні технології в освіті теж були серед головних тем на конференції.
Серед спікерів конференції були міжнародні експерти, які поділилися досвідом з Канади, Литви, Німеччини, України та інших країн. Олександр Вознюк, голова ВГОІ «Правозахисна спілка осіб з інвалідністю», також виступив з доповіддю, наголошуючи на важливості прав людей з інвалідністю в контексті освітніх реформ.
Конференція стала платформою для обміну ідеями та досвідом, що допоможе знайти нові рішення для створення інклюзивного освітнього середовища в Україні. Наприкінці заходу учасники підбили підсумки та сформулювали рекомендації для освітніх установ і державних структур, щоб покращити інклюзивну освіту в країні.